Nystartat akvarium med BTN, inbyggd pump och filter. Orolig för stillastående vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magistern
    • December 2012
    • 3

    Nystartat akvarium med BTN, inbyggd pump och filter. Orolig för stillastående vatten.

    Hej. Jag har i förra helgen fyllt och satt igång mitt nya 54L akvarium. Allt verkar bra och värdena ser fina ut sånär som på en gnutta för hög klorinhalt. (Enligt stickan ca 0,8ml Cl2 /L) Frågan är om man ska behandla det och hur?

    Undrar även lite om vattnet bakom bakrunden. Jag har byggt in filter och pump bakom min back to nature bakrund och pumpen sitter långt ner mott botten. Vattnet högst upp står ganska still, är det ett problem?

    Mvh Simon
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ursprungligen postat av Magistern
    Hej. Jag har i förra helgen fyllt och satt igång mitt nya 54L akvarium. Allt verkar bra och värdena ser fina ut sånär som på en gnutta för hög klorinhalt. (Enligt stickan ca 0,8ml Cl2 /L) Frågan är om man ska behandla det och hur?

    Undrar även lite om vattnet bakom bakrunden. Jag har byggt in filter och pump bakom min back to nature bakrund och pumpen sitter långt ner mott botten. Vattnet högst upp står ganska still, är det ett problem?

    Mvh Simon
    Har adrig själv mätt klorhalt men om du har det i ditt vatten så får du bukt med det genom att använda vattenberedningsmedel. Filter bakom en bakgrund som är korrekt limmad och med insug på motsatt sida som pumpen ska inte ha problem med stillastående vatten. Om du lyser med en ficklampa från sidan in i filtret så ska du se partiklar som far mot pumpen.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #3
      kan bli lite problem med syresättningen om du inte har någon ytrörelse, annars tror jag inte du behöver oroa dej för dom värderna du har...
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      Arbetssätt...