Svärdbärare försvunnen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vitloksbrod
    • February 2012
    • 45

    Svärdbärare försvunnen!

    Hej i fredags försvann min stora svärdbärarehane. Han såg lite dålig ut på kvällen och dagen efter var han borta. Problemet är att jag kan inte hitta honom (har ett lido 120liters) Finns bara ett ställa han kan ligga på som jag inte ser och det är i en ihålig rot. Jag vill inte dra upp roten då det blir för mycket bök med det. Gjorde vattenbyte i lördags som vanligt men bytta lite mer vatten än normalt ca 35-40%.

    Nu till min fråga....

    Hur påverkas vattnet av att död fisk ligger kvar i akvariumet?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ska inte påverkas så jättemycket, om inte karet är relativt nystartat eller har problem sedan tidigare. Har du malar och/eller snäckor i karet? Isf tar det inte lång tid innan en liten fisk blir borta...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ryskbompa
      • August 2012
      • 930

      #3
      Sjuka/Rädda fiskar kan gömma sig helt stört bra ibland. Jag letade efter en vättskrämd Boliviansk Fjäril häromdagen. Han hade gockat in sig i mina växter hoho.

      I ditt fall kanske han iofs är dö me tanke på att han såg trött ut.

      Lycka till.

      MVH Rikard

      Kommentar

      • vitloksbrod
        • February 2012
        • 45

        #4
        Jodå död är han då han inte varit framme på 6 dagar nu... är troligtvis uppäten vid det här laget. Har 2st Ancistrus (iofs ligger en och vaktar ungar) men de fyra pakistanbotierna gör nog sitt annars...

        Kommentar

        Arbetssätt...