För varmt vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • .L.
    • September 2012
    • 25

    För varmt vatten?

    Finns det något sätt att sänka värmen i akvariet? Jag har ingen värmare utan har ett litet akvarium som värms upp av värmen i huset och lite av lampan (LED). Några av mina kardinaltetror har blivit väldigt slöa och gömmer sig mest längst bak, funderar på om det kan ha med temperaturen att göra eller om det är nått annat problem. Mätte 26 grader nyss och mina fiskar föredrar ju egentligen lite lägre temperaturer. Haha det var det sista jag trodde jag skulle ha problem med, trodde jag skulle behöva köpa en värmare ju
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    26gr ska inte kunna ställa till några problem för dina fiskar, en ganska bra temperatur generellt! Jag har ca.23gr hemma och 23,5-24gr i karen och har då lysrör, LED värmer inte vattnet så antingen har du ganska varmt hemma eller en pump som har hög friktion och avger värme?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • .L.
      • September 2012
      • 25

      #3
      Har ett innerfilter från Eheim, det som kommer med deras aquastylekar, vet inte om det värmer nått Men om det inte är värmen vet jag inte vad som är fel, när jag skaffade dem simmade de runt och spände upp fenorna hela tiden men nu är det bara några som gör det, de andra simmar på stället långt ner bak i akvariet (detta är samma fiskar som inte heller uppmärksammar maten lika bra och 2 har magrat sen jag köpte dem). Utrymmet borde inte heller vara något problem eftersom de betedde sig bra i början....

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Ditt akvarium är ju nystartat och vi kan nog anta att vattenvärdena inte är så optimala och det reagerar fiskarna på, vissa mer än andra. Viktigt att hålla igen på maten! http://www.bestfish.com/newtank3.html har du bytt mycket vatten under uppstarten så kan förloppet förlängas nån månad.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...