Bra akvarievatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    tyvärr kan man ofta inte lita på personalen i butiker. om man inte lärt känna dom o vet vad de kan. men som regel bör man inte lita på dom första gångerna man träffar dom. ne skaffa info själv först.

    de säger ofta att "det går bra" osv av två anledningar

    antingen för att sälja på dig massa eller av okunskap.

    Kommentar

    • daje93
      • August 2012
      • 31

      #17
      de i karlskoga har jag varit till sedan jag var 6 år? så han känner igen mig och är mycket hjälpsam.
      pets var det 2a gången jag var till, eftersom de har större utbud av fiskar och de ligger inte döda i akvariet.

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1661

        #18
        "Lita aldrig på en zoohandlare" frestas man ibland att skriva. Det är naturligtvis en överdrift, men om zoohandlaren får vara ensam informationskälla blir det ofta inte bra. De vill ju alltid sälja sina varor (levande och andra) oavsett om de är bra eller inte. Bäst blir det om du försöker ta till dig information från olika håll. Låna en nybörjarbok om akvariefiskar på biblioteket! Där hittar du mycket bra information samlad på ett behändigt sätt. Och än en gång: Läs artbeskrivningarna här på zoopet! Kolla hur stor den där snälla fisken blir som zoohandlaren rekommenderade, och hur mycket utrymme den behöver. Kanske måste de vara flera för att trivas. Hittar du ingen information (mer än zoohandlarens) är det bäst att avstå från fisken.

        Olle

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          väl skrivet Olle. du har helt rätt i det. jag ställer mig hellre bakom det du skrev än det jag själv skrev. haha

          Kommentar

          • daje93
            • August 2012
            • 31

            #20
            tusen tack olle,!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              www.zoopet.com har jag hört ska vara bra som bollplank och informationssamlare har jag hört.


              dock skall man passa sig för allt för hårda ord av några medlemmar där, särskilt medelåldersgubbar på den skånska slätten är lite tråkiga ibland.
              men jag skulle nog tro att det är i all välmening......
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1661

                #22
                Naturligtvis är zoopet utmärkt som bollplank! Men inte ens zoopetarna är helt fullkomliga, oavsett om vi är från Skåne, Bohuslän eller någon annanstans. Därför håller jag på att det bästa är att söka information på olika håll - läsa zoopets artbeskrivningar, diskutera i forumet, låna akvarieböcker på biblioteket och prata med folk i akvarieföreningar.

                Olle

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #23
                  ja de där jefla skåningarna! de borde fan hålla käften! usch!

                  Kommentar

                  • daje93
                    • August 2012
                    • 31

                    #24
                    har nu kollat upp lite arter mm, så får hoppas jag kommer hem med något bra och passande på lördag då jag tänkt åka in och kolla lite fiskar. toppen att internet finns i mobilen nu för tiden, kolla fiskar och vara inne här samtidigt och leta fakta om dem, kan ju knappast bli bättre!

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #25
                      .....
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...