Happy-life vs Easy-life?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TheRoblin
    • July 2007
    • 310

    Happy-life vs Easy-life?

    Jag har ett 530:kar och gör ganska många dvb då jag har 15 medelstora diskusar mm. Använder fn. Happy-life biofilter som vattenberedning då den är dubbelt så dryg och sålunda mycket billigare än konkurrenten; Easy-Life! Min fråga blir sålunda:

    Är det någon funktionell skillnad mellan de två?
  • fisheye
    • November 2010
    • 488

    #2
    Jag kör också happy-life (av samma anledning) - använde tidigare easy-life. Har inte märkt någon funktionell skillnad. Men har iofs inte undersökt eller gjort någon undersökning av det heller.

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1026

      #3
      Har ni problem med kranvattnet eller varför använder ni vattenberedningsmedel? Jag använder aldrig detta..

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13127

        #4
        Ursprungligen postat av stefanr72
        Har ni problem med kranvattnet eller varför använder ni vattenberedningsmedel? Jag använder aldrig detta..
        Många gånger kan kranvatten innehålla kloramin som är aggressivt och skadar eller irriterar fiskens slemhud och gälar. Vissa arter är mer känsliga än andra (ex. mitt tanganyika måste jag bereda vattnet). Vid större vattenbyten är det en bra idé att bereda vattnet och vid introduktion av ny fisk, de kan också fått småskador i slemhuden vid infångandet och då är detta en hjälp!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • AffeAlien
          • December 2011
          • 655

          #5
          Tror inte det spelar så stor roll vilket av dem du använder eftersom det verkar som det bara är nermald zeolit ändå.

          Lite läsning här.
          Ämnen som rör akvariet och dess tillbehör, akvarievatten, foder, sjukdomar och övrigt akvarierelaterat.
          Mvh Alf

          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

          Kommentar

          Arbetssätt...