vita små prickar i vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lizzza
    • March 2012
    • 51

    vita små prickar i vattnet?

    Såg i räkvasen att det är små vita "prickar" som kryper på roten o far runt i vattnet. Vad kan det vara?

    Tacksam för svar
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #2
    räkbebisar gissar jag på.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Lizzza
      • March 2012
      • 51

      #3
      som är så små? har sett några räkbebisar som är helt genomskinliga o typ 3mm stora. men dom andra ser bara ut som små prickar kanske knappt 1mm stora. Men räkbebisar kanske är så små när dom kläcks. har 2 honor med rom, men sedan en vecka tillbaka är det bara 1 som har romen kvar. Såg henne idag o hon betede sig lite konstigt o glömde sig mest.

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        tror inte det är räklingar utan snarare daphnier eller nån annan typ av smådjur som klarar sig i kar där det inte finns fisk som äter upp dem. Inga farligheter är det i alla fall.

        Kommentar

        • Lizzza
          • March 2012
          • 51

          #5
          ok så bara låta det vara ? hålla lite kolla såklart

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            Ja låt de vara bara. De kan bero på lite lätt övermatning, men jag har alltid sett litegrann av dem i mitt räkkar. Speciellt luftfiltret verkar uppskattas. Tycker du de är störande kan du kanske släppa i någon liten fisk - godis för dem - men då är det risk en del räkor och räklingar far också

            Kommentar

            • Gobi112
              • December 2011
              • 229

              #7
              Jag skulle vara överlycklig, här köper man frysta daphniner för att mata fiskarna med men du har ju levande färska!

              Kommentar

              • Lizzza
                • March 2012
                • 51

                #8
                Haha, problemet är bara att få upp dom ur vasen o ner i fisk karet

                Kommentar

                Arbetssätt...