dimmigt/grönt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob.S
    • July 2011
    • 43

    dimmigt/grönt vatten

    Hejsan! som rubriken lyder så har jag nu fått dimmigt vatten,när jag kollar från karets ena sida till den andra så är det helt grönt.

    jag undrar nu hur jag ska gå tillväga?tömma karet och göra rent allt? elr bara tömma det på vatten och fylla med nytt?

    det är väldigt synd att det blivit såhär nu,det var väldigt fint för ett par dagar sedan sen när jag plockade bort växter så sa det pang över 1 natt.

    snälla hjläp mig
    530L Påfågelciklider
    320L Malawi/Mal kar
    5st 100L Guppy/Barber
    1st 100L Malar
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    testa att slå in karet i ett täcke för att totalt mörklagga karet i en vecka. asså helt svart. strunta i o mata. det borde göra susen.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13123

      #3
      Ursprungligen postat av Jakob.S
      Hejsan! som rubriken lyder så har jag nu fått dimmigt vatten,när jag kollar från karets ena sida till den andra så är det helt grönt.

      jag undrar nu hur jag ska gå tillväga?tömma karet och göra rent allt? elr bara tömma det på vatten och fylla med nytt?

      det är väldigt synd att det blivit såhär nu,det var väldigt fint för ett par dagar sedan sen när jag plockade bort växter så sa det pang över 1 natt.

      snälla hjläp mig
      Du kan packa ett innerfilter med filtervadd och köra, sen göra rent det varje dag.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Jakob.S
        • July 2011
        • 43

        #4
        Ursprungligen postat av hannesc
        testa att slå in karet i ett täcke för att totalt mörklagga karet i en vecka. asså helt svart. strunta i o mata. det borde göra susen.
        jag har fått sådär en gång innan och då testade jag det,men de tog bara bort hälften och jag vill ha fulleffekt direkt

        men tack ändå
        530L Påfågelciklider
        320L Malawi/Mal kar
        5st 100L Guppy/Barber
        1st 100L Malar

        Kommentar

        • Jakob.S
          • July 2011
          • 43

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Du kan packa ett innerfilter med filtervadd och köra, sen göra rent det varje dag.
          de låter bra,ska börja med de imorgon

          tack!
          530L Påfågelciklider
          320L Malawi/Mal kar
          5st 100L Guppy/Barber
          1st 100L Malar

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            #6
            UV filter fungerar mot dessa svävalger också.
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              #7
              Jag tycker att du först skall begrunda vad som inträffat och varför. Det är sådana här små överaskningar man kan förutspå och undvika.
              När du/ni lurat ut det vet man vad som behöver göras. Det är tur att alger finns!
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              Arbetssätt...