Nitrit!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JP!
    • March 2012
    • 61

    Nitrit!

    Hej!

    Jag har nu kämpat mot nitriten i över en vecka, Gjort 50% vattenbyten 5 dagar i sträck, Haft i Nitrivec och Nitrit-Killer. Har ett 220 L akvarium med 7 små Malwiciklider och en mal. Första dropptesten jag gjorde med Seras dropptest visade knallrött vilket betyder över 5 mg/l.

    Nu har det gått ner till ca 1-2 mg/l enligt testet. Haft igång akvariet i lite över en månad. Igår gjorde jag ett vattenbyte på 30%. Bör jag fortsätta med VB och väldigt lite mat? Fiskarna fick gå utan mat i hela förra veckan och fick mat i söndags och idag. Vad tycker ni jag ska göra? MVh!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Fortsätt som du gjort hittills, med lite matning och Nitrivec. Ös också gärna i en tesked salt per 100 lit vatten (och ersätt lika mycket salt vid vattenbytena). Du har snart kommit igenom nitritspiken!
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • JP!
      • March 2012
      • 61

      #3
      Du har snart kommit igenom nitritspiken!
      Tack för att du peppar mig, Det börjar kännas hopplöst att bli av med skiten, Men hoppas att det är som du säger

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Du har som JensA skriver en ordentlig nitritspik i karet, men kämpa på, det försvinner efter ett tag
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...