måste filterkuberna va under vatten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    måste filterkuberna va under vatten?

    ja som rubriken lyder. har filterkuber bakom bakgrunden å dom översta hamnar ovanför ytan ibland när vattnet dunstat, gör det något? tänkte om bakterierna dör å förorenar vattnet eller nått sånt?
    MrH ---> 175L SA kub
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ja de kan de. sen om de förorenar vattnet så mycket vet jag inte. men det är nog inte toppentoppen att de göra de iaf

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #3
      hmm då får ja plocka ur de översta lagret så de inte blir nå knas.
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        kan inte tänka mig att det gör någon skillnad opm de sticker upp en cm eller så.

        de kommer ju förmodligen att vara ganska fuktiga hela tiden.



        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #5
          jo antagligen så lär dom ju inte torka, å den lilla bit som är ovanför vattnet lär ju knappast göra någon skada.
          fast å andra sidan så tappar ja ju inte så mycke effekt av att plocka ur typ 8 bitar.
          undrade mest ifall de va som ja trodde att bakterier dog å kunde förorena vattnet.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            #6
            <<< Håller med kensa. Det kan nog vara bra i stället för dåligt att kuberna blir lite luftade.
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13109

              #7
              Instämmer med bossep och kensa! Fuktigheten i kuberna sträcker sig en bit över vattennivån och där är effektiviteten hög då den har kontakt med luften!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                #8
                aha i see.
                är själv väldigt dålig på det där me bakterier å filter å sånt så de är ju lite intressant att få reda på hur det funkar och vad som funkar.
                nå då får dom ligga kvar så visar väl det sig om det blir någon märkbar skillnad, bra eller dålig, fast jag tvivlar att ja kommer märka något då det handlar om så liten filteryta.
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                Arbetssätt...