Skumbubblor på vattenytan!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_gbg
    • December 2011
    • 297

    Skumbubblor på vattenytan!

    Hej,

    Inhandlade 13 stycken vinkeltetror som startfiskar i mitt 112liters kar! de 3 första dagarna var allt frid och fröjd de simmade med varandra och allt var lugnt, men igår har dom börjat jaga varandra/bita varandra verkar som att alla är ovänner och dom rör sig inte längre i stim!

    När jag vaknade i morse så har det även bildats en slinga med stora bubblor (typ skum) längs framkant och den kanten där pumpen sitter och även strött på ytan lite överallt! Även "partiklar" i vattnet som yr omkring, vattnet är inte grumligt!

    Vad är de som som har hänt?

    Någon som har ett vettigt svar!?

    Hälsningar!
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #2
    Ursprungligen postat av freddan_gbg
    Hej,

    Inhandlade 13 stycken vinkeltetror som startfiskar i mitt 112liters kar! de 3 första dagarna var allt frid och fröjd de simmade med varandra och allt var lugnt, men igår har dom börjat jaga varandra/bita varandra verkar som att alla är ovänner och dom rör sig inte längre i stim!

    När jag vaknade i morse så har det även bildats en slinga med stora bubblor (typ skum) längs framkant och den kanten där pumpen sitter och även strött på ytan lite överallt! Även "partiklar" i vattnet som yr omkring, vattnet är inte grumligt!

    Vad är de som som har hänt?

    Någon som har ett vettigt svar!?

    Hälsningar!
    Kanske dom har lekt?!

    Jag hade själv Vinkeltetror i ett 535 liters för många år sen och som du säger så bildade dom små revir/områden som dom vaktade från andra av samma art och jagade bort dom som kom för nära!
    Kan tänka mej att dom blir ännu ivrigare i ett litet 112 L, blir svårt för 13 st att kunna samsas och få sina egna områden!
    Kanske skulle minska dom till 6-8 st, eller köpa lugnare tetror.

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    Arbetssätt...