Slams efter vattenbyte?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Slams efter vattenbyte?

    Hej!
    När jag bytt vatten i mitt 240-liters så blir det bruna slammtrådar som sitter fast på inredningen. Vad är detta och hur undviker jag det? :/

    Sen tycker jag att fiskbajset blir att lägga sig på botten runt stenar mm... Tycker oxå att vattnet inte är så klart som jag vill ha det. Det åker lixom runt små grejer i vattnet... Vad kan jag göra?
    Jag har Juwel rio 240 med orginalfilter+pumphuvud.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    modda om filtret så det blir bättre? hade jag köpt ett juwel hade jag tagit ur inner filtret. lagt det i en låda o sen köpt ett ytterfilter

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av Falconer
      Hej!
      När jag bytt vatten i mitt 240-liters så blir det bruna slammtrådar som sitter fast på inredningen. Vad är detta och hur undviker jag det? :/

      Sen tycker jag att fiskbajset blir att lägga sig på botten runt stenar mm... Tycker oxå att vattnet inte är så klart som jag vill ha det. Det åker lixom runt små grejer i vattnet... Vad kan jag göra?
      Jag har Juwel rio 240 med orginalfilter+pumphuvud.
      Gör du delvattenbyten som du ska och matar korrekt mängd och med ett foder som inte förorenar mycket?
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • MsDimitri
        • July 2011
        • 140

        #4
        Jag har samma kar som du och samma filter , med samma problem med små partiklar som simmar runt i vattnet.
        Även när jag inte matar i 5 dagar så flyger partiklarna runt, även efter ett stort vattenbyte.
        Lägger skulden på mina botior som gräver runt i gruset för livet.. :o

        Men nitriten är på noll , och fiskarna verkar inte störas av de , så partiklarna gör nog ingen skada antar jag.

        Kommentar

        • Falconer
          • November 2005
          • 786

          #5
          Ja jag sköter karet som jag ska...tror jag
          Något bra flingfoder tips? Har SA och asienfiskar.
          Hmm konstigt...kanske man ska byta ut vissa delar av filtermaterialet typ dom där vita kulorna och kolfiltret och köpa vanliga blå?

          Kommentar

          Arbetssätt...