Trådalger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annelund
    • November 2010
    • 138

    Trådalger

    Har fått trådalger i mitt kar.... Har tvättat och sköljt sanden efter att ha haft Påfågelciklider i det karet. Det har gått nu i ca 2 veckor utan fisk och växter har en ny Fluval 305 till karet.

    Har ni några förslag hur man ska få bort dom?
  • Annelund
    • November 2010
    • 138

    #2
    ingen som vet????

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Jag har problem med trådalger jag med, fast jag har både fisk och växter i mitt. Och det vill inte ge med sig... Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det

      edit: http://www.zoopet.com/images/algbekampningsschema.pdf här ska ju finnas lite iaf...

      Kommentar

      • Annelund
        • November 2010
        • 138

        #4
        Någon mera som har förslag hur man får bort trådalger???????????????????

        Kommentar

        • Grottbert
          • November 2009
          • 340

          #5
          Låter ju helt klart som balansproblem. Det är ett sånt där problem som försvinner med tiden men är irriterande att ha medans det pågår.

          Hur kommer det sig att du inte har någon fisk i akvariet?

          Kommentar

          • Annelund
            • November 2010
            • 138

            #6
            Ursprungligen postat av Grottbert
            Låter ju helt klart som balansproblem. Det är ett sånt där problem som försvinner med tiden men är irriterande att ha medans det pågår.

            Hur kommer det sig att du inte har någon fisk i akvariet?
            Ska flytta fisk från ett annat kar men ville att det skulle gå ett ta innan jag släppte i dom, men har nu köpt 6 st siamesiska algätare så nu är nästan alla trådalger borta.

            Kommentar

            Arbetssätt...