PMDD frågor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    PMDD frågor!

    Har några frågor på lager!

    Vad är det vanliga man beställer, är det enkel/trippel-pack micro+?
    ProFit, är det liknande som PMDD? Alltså om jag kör med PMDD så behöver jag inte köra ProFit?
    Läste något om att man inte ska ha KH-höjande när man använder Co2 eller PMDD (minns inte vilket) stämmer detta? (minns inte riktigt vart jag läste det)
    Jag tänkte satsa på ett sällskapsakvarie med kanske lite mer växter än man brukar. Och tänkte då köra med PMDD samt EasyCarbo. Känner att Co2 är lite overkill just nu. Men detta i kombination med rätt ljus, ger det ändå bra förutsättnigar för växterna?

    Edit: Insåg att det fortsatta jag skrev istället skulle hamna i egen tråd
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    #2
    Bump

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Detta är vad jag beställer och använder:
      Trippel pack Med Micro+ 110:- plus frakt 30:-! totalt 140:- för en tre pack(tre enkel pack)


      Hur andra gör vore intressant att veta. För mej funkar detta bra.

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Ursprungligen postat av svea
        Detta är vad jag beställer och använder:
        Trippel pack Med Micro+ 110:- plus frakt 30:-! totalt 140:- för en tre pack(tre enkel pack)


        Hur andra gör vore intressant att veta. För mej funkar detta bra.
        Jag anar att det är det, men vill ju vara helt säker

        Får se om det finns någon som är intresserad av att svara på resten av frågorna =)

        Kommentar

        • MsDimitri
          • July 2011
          • 140

          #5
          Beställde hem Micro+ enkelpack och har bara använt det i det gamla karet.
          Har inte kunnat använda det så mke då jag just nu medicinerar men de även efter de få oregelbundna doseringarna har gett resultat! Förr så ryttnade de nya bladen genast men nu så växer de verkligen!

          Kommentar

          • Vanish
            • April 2011
            • 900

            #6
            Ursprungligen postat av MsDimitri
            Beställde hem Micro+ enkelpack och har bara använt det i det gamla karet.
            Har inte kunnat använda det så mke då jag just nu medicinerar men de även efter de få oregelbundna doseringarna har gett resultat! Förr så ryttnade de nya bladen genast men nu så växer de verkligen!
            Kul att höra Har stora förhoppningar på detta! Detta tillsammans med EasyCarbo hoppas jag kommer skapa bra förutsättningar för växterna

            Kommentar

            • Fredrik Metcalf
              • January 2007
              • 512

              #7
              PMDD is da shit, EasyCarbo gör även det sitt jobb. Själv tycker jag det är lite mekigt med alla vätskor, kör nu själv bara med färdigblndad gödning på flaska och inget kol. Men jag har å andra sidan inte mycket växter.
              Fredrik Metcalf (MrLogic)
              128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

              Kommentar

              • Anki L
                • August 2011
                • 606

                #8
                Väntar på mitt PMDD. Är spänd av förväntan om jag kanske äntligen ska få till det med fina växter. Ska ta bilder före och efter tror jag.
                350 l

                Kommentar

                Arbetssätt...