När plocka alkottar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    När plocka alkottar?

    Tänkte försöka sänka mitt PH-värde i apistokaret med alkottar.
    Kan jag plocka dom nu och låta dom "torka", eller måste dom mogna och bli bruna "av sig själva" och trilla av trädet först

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Har hittat svaret på min fråga...så ingen behöver svara

    /Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • slade
      • May 2010
      • 159

      #3
      Ursprungligen postat av gullefjun
      Har hittat svaret på min fråga...så ingen behöver svara

      /Inger
      Ok, får man fråga vad du kom fram till? Har nämligen samma fundering.
      450 L SA
      80 L SA

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av slade
        Ok, får man fråga vad du kom fram till? Har nämligen samma fundering.
        Hittar ingenting om att man kan torka kottarna själv, men så länge dom är gröna är dom giftiga. Bara, att vänta tills senare på höstkanten då att plocka! Risken finns då, i alla fall här uppe i Sundsvall - det hinner komma snö, så jag hittar inga småkottar.
        Tänk, att allt ska finnas där söderöver - ekblad, kottar, odlare, Tyskland m.m.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • slade
          • May 2010
          • 159

          #5
          Ursprungligen postat av gullefjun
          Hittar ingenting om att man kan torka kottarna själv, men så länge dom är gröna är dom giftiga. Bara, att vänta tills senare på höstkanten då att plocka! Risken finns då, i alla fall här uppe i Sundsvall - det hinner komma snö, så jag hittar inga småkottar.
          Tänk, att allt ska finnas där söderöver - ekblad, kottar, odlare, Tyskland m.m.

          //Inger
          Ok, då får man vänta tills de torkat. Nu bor jag ju söder över så jag har det väl förspänt .
          450 L SA
          80 L SA

          Kommentar

          Arbetssätt...