PMDD och discus blir rädd och passiv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RGL
    • April 2011
    • 94

    PMDD och discus blir rädd och passiv

    Hej alla experter!
    Jag har ett discuskar med växter och har för cirka en månad sedan börjat med PMDD. Läste länge och väl på forumet om pmdd och det skulle inte vara några problem med att tillsätta detta. Kör även med kol tillskott. Mina fina fiskar gömmer sig i den prunkande grönskan, äter hälften och knappt det, simmar alldrig vid frontglaset som de brukade. Är det pmdd:n eller är det något annat? Alla värden är som det var innan men de är så jävla skygga plötsligt, den dominerande hannen är den enda som äter som man ser. Skall jag lägga ner växter? och pmdd?
  • O-Jonsson
    • October 2010
    • 262

    #2
    Jag har växter, pmdd och Discus och det är inget problem. Kan inte riktigt förstå varför det skulle vara...

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Håller med, det är nog något annat än PMDD som spökar...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        vad har du för kolnäring?
        finns det något som stressar fiskarna mycket? t.ex en nyfiken katt eller något annat djur kanske?

        Kommentar

        • hawkse
          • December 2009
          • 781

          #5
          Ja, som freddi36 frågar; vad kör du för koltillskott? Kör du koldioxid är det viktigt att du inte överdoserar detta. Gör du det riskerar du kväva fiskarna eller i lindrigare fall åtminstone stressa dem. Kör du med Easycarbo hade jag testat att plocka bort detta och se om du får någon förändring. Hade själv en känsla av att Easycarbo hade negativ inverkan på bakteriebalansen i karet när jag körde med det.

          Kommentar

          Arbetssätt...