tips från proffsen! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #16
    Låter rimligt, men en process genom tarmarna går ju väsentligt snabbare än en nedbrytning av bakterier. Vet ej hur lång tid det tar inna maten skits ut, men det måste vara fråga om 6-24 timmar vilket är mycket snabbare än att låta maten ruttna bort.

    Håller dock 100% med om att växtdelar och rester ska bort för att minska belastningen.
    Checking out...

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #17
      Ursprungligen postat av Dre
      Låter rimligt, men en process genom tarmarna går ju väsentligt snabbare än en nedbrytning av bakterier. Vet ej hur lång tid det tar inna maten skits ut, men det måste vara fråga om 6-24 timmar vilket är mycket snabbare än att låta maten ruttna bort.

      Håller dock 100% med om att växtdelar och rester ska bort för att minska belastningen.
      Mja, Det är en hel del godis som kommer ut i andra ändan så att säga. Magen tar bara upp det mer lättsmälta. Så fiskbajset skall också brytas ned av bakterierna.
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • mattiasmillberg
        • February 2010
        • 165

        #18
        Tack för alla svar... Är det så att man alltid får en liten nitrit pik innan karet stabiliserar sej? Jag har fått det på alla mina uppstarter.
        Dock har jag svårt att mata lite, då man köpt nya fiskar är det ju så kul att se dem äta. Tålamod har aldrig varit min starka sida.


        HA det gott

        Kommentar

        Arbetssätt...