Vad ska man skaffa för smarta prylar för att underlätta vattenbyten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Vad ska man skaffa för smarta prylar för att underlätta vattenbyten?

    Tänkte köra vattenbytena med slang från antingen tvättbänken i tvättstugan i källaren eller från duschen i källaren. De går väl bra att köra med en vanlig gardena slang som är några år gammal? Skulle haft någon smidig koppling att sätta på termostatblandaren i duschen helst då det är lättare att ställa in temperaturen där. Nån sån adapter så att jag bara kan vrida om den till kopplingen för slangen eller duschen. Blir för jobbigt att hålla på å skruva lös duschslangen varje vecka och dit med någon passande adapter för gardena.
  • Fishface
    • October 2010
    • 385

    #2
    Bauhaus eller något liknande, VVS affär.

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Gardena snabbkopplingen är ju inte så besvärligt.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        #4
        Rätt besvärligt att skruva av duschslangen från termostatblandaren i duschen och dit med gardenakoppligen i alla fall. Är väl lättare att få ut vatten med jämn temperatur där än från en sån vanlig blandare med två kranar. Fast det är lättast att sätta en gardena koppling på den kranen vid tvättbänken, men svårare att reglera vattentemperaturen.

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          #5
          Sätt en koppling på duschslangen?
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Kom på att det blir bättre att fylla på vatten från dushen uppe istället för där passade en gardena koppling som jag redan har på anslutningen till en sån fotmassage grej som ändå aldrig blir använd.

            Men är det kanske bättre att dra slangen utomhus när man tömmer vattnet? Iofs så får man ju inte med någon sand när man inte suger skit från botten. Ska man köra med någon sån strålpistol när man fyller på vatten kanske så det blir lättare att reglera och stoppa påfyllningen direkt vid karet?

            Kommentar

            Arbetssätt...