Hur ofta testar ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Silkisif
    • August 2009
    • 96

    Hur ofta testar ni?

    Hej alla,
    hur ofta testar ni de olika värdena?
  • Fishface
    • October 2010
    • 385

    #2
    När jag upplever att fiskarna inte mår bra.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      precis. när npått verkar konstigt. annars finns det ju ingen anledning egentligen.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av hannesc
        precis. när npått verkar konstigt. annars finns det ju ingen anledning egentligen.
        Lite märklig inställning att man skall vänta tills fiskarna mår dåligt innan man börjar mäta - då är det ju oftast gått så långt att det är för sent. Detta eftersom fiskarna mycket väl kan vänja sig till usla vattenvärden bara förändringen sker långsamt. Dvs sköts inte akvariet på ett bra sätt så märkar man det långt tidigare på vattenvärdena än man ser det på fiskarna.

        Hur ofta skall man då mäta - ja det beror ju till stor del vilka vattenvärden man har och om akvariet är nystartat eller inte.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          okej. du har helt rätt kjell. borde nog testa lite oftare.

          Kommentar

          • Fishface
            • October 2010
            • 385

            #6
            I början mäte jag en gång per dag, nu kanske en gång per vecka sedan om de uppför sig annorlund brukar jag mäta...på sista tiden har mina mättningar varit väldigt bra tack vare alla på Zoopet samt för de mesta kollar jag Nitrit och pH.

            Kommentar

            Arbetssätt...