hur ska jag göra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DarkAngel_83
    • April 2010
    • 244

    hur ska jag göra

    ska åka bort nu i veckan, vet ej om det blir 3 dagar eller 4 dagar, dvs 2-3 nätter..undrar om mina 2 vuxna guppy o de 15 yngel överlever utan mat? Vill inte lägga in någon weekend tablett pgr av vatten-problem..vad tycker ni?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Åk du utan att mata med weekendtablett. De kommer utan tveka överleva dessa dagar, och är det ynglen du är orolig över så hittar de alltid något att äta under så kort tid.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • DarkAngel_83
      • April 2010
      • 244

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Åk du utan att mata med weekendtablett. De kommer utan tveka överleva dessa dagar, och är det ynglen du är orolig över så hittar de alltid något att äta under så kort tid.
      oki, mest rädd att ynglen ska åka med som mat åt de stora =)

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det är inte så stor risk om de är någon vecka gamla.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • DarkAngel_83
          • April 2010
          • 244

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det är inte så stor risk om de är någon vecka gamla.
          oki, hade 35 yngel i olika storlekar o under typ 1 vecka så försvan de. har nu 15 kvar..lite skumt, så tror nog att dom kan äta upp ungarna om dom får lust

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Det kan de gör när de är små och simmar lite dåligt, men de lär sig fort.
            Det är inte bara nackdel att en del blir uppätna, tänk på att det kommer en ny kull efter ca en månad, och efter ytterligare några månader är även denna kull könsmogna...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • DarkAngel_83
              • April 2010
              • 244

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Det kan de gör när de är små och simmar lite dåligt, men de lär sig fort.
              Det är inte bara nackdel att en del blir uppätna, tänk på att det kommer en ny kull efter ca en månad, och efter ytterligare några månader är även denna kull könsmogna...
              jo men mina ungar var minst en månad gammal (de minsta) så vet inte vad som hände, alla försvann ... men vi får se

              Kommentar

              Arbetssätt...