Grönt/Alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    #16
    mörkläggning= helt mörkt, ingen belysning och en filt över karet så inget ljus kommer in i karet.

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #17
      Jag gjorde det inte, tror det funkar bättre ju mörkare det är, och då man öppnar kommer det ju in ljus... Inte för att jag vet om det spelar någon roll, men jag lät det vara helt ifred de där dagarna. Du kan ju alltid söka på cyano här i forumet så kan du se hur andra gjort också!

      Kommentar

      • DarkAngel_83
        • April 2010
        • 244

        #18
        okii =) Tack för tipset

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #19
          varsågod

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #20
            Att lämna fiskar utan mat är inga problem och absolut inte i så korta stunder som upp till en vecka med de flesta arterna! De är trots allt anpassade till varierande matmängd.

            Har själv inte gjort det men som andra säger får man under mörkläggningen inte släppa in det minsta ljus. Att låta bli matning och liknande är med andra ord ett måste.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • DarkAngel_83
              • April 2010
              • 244

              #21
              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Att lämna fiskar utan mat är inga problem och absolut inte i så korta stunder som upp till en vecka med de flesta arterna! De är trots allt anpassade till varierande matmängd.

              Har själv inte gjort det men som andra säger får man under mörkläggningen inte släppa in det minsta ljus. Att låta bli matning och liknande är med andra ord ett måste.
              oki så många dagar..men äter dom inte upp ungarna då? har 3 som e lagom små för dom att äta! Men kanske inte är någon fara eftersom dom har bott ihop ett tag nu. Plus att jag är i regel bara borta 3 dagar =)

              Kommentar

              Arbetssätt...