Easylife PH-Buffer KH+

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjornsson
    • January 2008
    • 480

    Easylife PH-Buffer KH+

    Någon som kört det här?

    Betyder denna beskrivning att den höjer Ph till 8,4 och höjer Hh med 3,4 till 3.8?

    Som nu har jag ett Ph på ca 7.0 och Kh på ca 8, kommer jag då sedan ha ett Ph på 8,4 och ett kh på 11,4-11,8?



    Koncentrerat pulver för höjning av karbonathårdheten i söt- och saltvatten. En mätskopa (5 ml)/50 lit höjer Kh-värdet 3.4 - 3.8. Pulvret löses först upp i färskvatten och tillsätts långsamt till akvariet. Buffrar till Ph 8.4.
    200L Nystart
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Ursprungligen postat av bjornsson
    Någon som kört det här?

    Betyder denna beskrivning att den höjer Ph till 8,4 och höjer Hh med 3,4 till 3.8?

    Som nu har jag ett Ph på ca 7.0 och Kh på ca 8, kommer jag då sedan ha ett Ph på 8,4 och ett kh på 11,4-11,8?
    Jag har inte hittat några uppgifter men sannolikt har du köpt Sveriges dyraste bakpulver, dvs vanlig bikarbonat.
    Att det buffrar på 8.4 ska tolkas som att oavsett hur mycket du pytsar i kommer pH att stabiliseras på 8.4 Innebär inte att det automatiskt blir det med en liten dos.

    Tobbe

    Kommentar

    • bjornsson
      • January 2008
      • 480

      #3
      ja ok, tur man ät tät som ett akvarie då =D
      Men det jag vill uppnå är högre Ph och ersätta kalkstenar i vattnet =)
      200L Nystart

      Kommentar

      • Tobbe R
        • May 2009
        • 654

        #4
        Ursprungligen postat av bjornsson
        ja ok, tur man ät tät som ett akvarie då =D
        Men det jag vill uppnå är högre Ph och ersätta kalkstenar i vattnet =)
        Häll i och mät.

        Tobbe

        Kommentar

        • Blokk
          • November 2007
          • 25

          #5
          Easylife Buffer är det bästa PH preparat jag testat. Finns båda på 6.3 , 7.2 och 8.3. Är en buffer så om du har för högt PH så sänker den och tvärtom om du har för lågt. Kan inte överdoseras, blir bara dyrt.

          Kommentar

          Arbetssätt...