Illa luktande vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Tvärt om om har karen i över en vecka hållit sig extremt stabila på rätt temperatur för mig. Innan fick jag ju panik då det ena toppade 29-30 grader ett par gånger men nu har de legat stabilt på 25 grader +-1. Nej, något annat skumt måste det vara.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #17
      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Tvärt om om har karen i över en vecka hållit sig extremt stabila på rätt temperatur för mig. Innan fick jag ju panik då det ena toppade 29-30 grader ett par gånger men nu har de legat stabilt på 25 grader +-1. Nej, något annat skumt måste det vara.
      Anaeroba /fakultativa bakterier gillar värme så dom drar igång och förökar sig. Då kan det bli lite sumpmarkslukt. Sedan kolar en del av när det går ned igen och då kan det bli lite ”ruttna ägg” arom!
      Bara en teori men...
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #18
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #19
          Ursprungligen postat av Faltsetas
          antar att du menar ett av 112 liters då? e de nåt du har i de akvariet som du inte har i dom andra?
          Alldeles rätt i 112 litaren, nej där är inget annorlunda i det 2 rötter lite växter snäckskal fiskar o räkor.

          Har sugit lite i gruset men jag får ta det i omgångar om jag ska få rent all sand det fyller snabbt med vatten i spannarna.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          Arbetssätt...