Hjälp nya fiskar dör!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • filibjur
    • September 2006
    • 2

    Hjälp nya fiskar dör!

    Hej, kan någon ge mig lösningen på varför så många nyinköpta fiskar dör inom ett dygn i mitt kar - speciellt malar. Har testat de flesta, pansarmalar, siamesiska algätare, ansistrus, plecko mm. Endast några äldre pansarmalar och ett par siamesiska algätare har klarat sig en längre tid.
    Akvariet är på 200 liter (Juwel) byter ca 1/3 av vattnet var 14ag. Ett innerfilter och luftpump med utströmmare. Ganska rikligt med växter, en mangroverot och några stenblock. Förutom ovannämda malar 4 mosaikgurami, 10 glödbandstetror, 20 kardinaltetror och 4 platy.
    Har även försökt byta 3/4 av vattnet och köpt 10 ansistrus som dog inom två dagar.

    Tacksam för hjälp!
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Du skriver ingenting ang dina vattenvärden och ev vattenberedningsmedel men själv skulle jag ändrat och gått över till veckovisa delvattenbyten där du byter ut kanske 20%

    FISKSJUKDOMAR: Att kunna ge en diagnos på vilken sjukdom som en fisk har är nästintill omöjligt om man inte har alla fakta – det blir som att ringa till en läkare
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      #3
      Precis som Gaffel skriver är det svåt att veta vad som gått fel om man inte vet dina vattenvärden. Ge oss dem så kan vi säkert hjälpa dig.

      //Roger
      Discus for life

      Kommentar

      • filibjur
        • September 2006
        • 2

        #4
        Tack för svar!
        Det jag känner till är PH 7 och DH 0
        Vilka och hur tar jag övriga värden?

        Kommentar

        Arbetssätt...