Grumligt vatten vid matning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ladda_1987
    • February 2010
    • 7

    Grumligt vatten vid matning

    Är det någon som vet varför akvariet blir grumligt efter man har matat? Det håller sig i flera timmar.
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av Ladda_1987
    Är det någon som vet varför akvariet blir grumligt efter man har matat? Det håller sig i flera timmar.
    Kan bero på lite olika orsaker. Har du tillräcklig fart o fläkt på vattnet? Vad matar du med? En förklaring skulle kunna va att det blir mkt rörelse av fisken vid matning och att de rör upp en massa grums som ligger på botten som inte sugs in i pumpen. Men mer troligt är väl att maten grumsar ner pga att maten är fin tex. cyclops kan grumsa ned en hel del.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Hallon82
      • February 2010
      • 25

      #3
      Precis som "rooster" säger så beror det på olika faktorer.
      Har du sand som bottenmaterial så tycker jag personligen att det "vispas" upp mer skit ifrån botten när fisken simmar i hög hastiget än om du har grus.

      Kanske har för mycket eller för lite fart i vattnet?!?
      Kanske matar med olämpligt foder... Exempelvis oxhjärta som EGENTLIGEN skall ges i lite varmare vatten (30+)
      Eller även VISSA märken av rödamygg tycker jag "smutsar" ner mer än andra märken...

      Jag kan ibland uppleva samma sak... men jag misstänker att jag har fel belysning i min tank som ger ett "smutsigare" sken

      Kommentar

      Arbetssätt...