Död fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • El_latiinoo
    • February 2010
    • 43

    Död fisk

    hejsan

    jag har en fisk som antagligen är död som har fastnat bakom min bakgrund jag får inte ut den vad jag än gör? jag vet man inte ska låta den ligga men om jag inte har något annat val kan det förstöra vattenkvaliteten eller fiskarnà?

    hade varit tacksam för förslag oxå om hur jag kan ta ut den utan att tömma akvariet ta ut allt, ta loss bakgrunden för en liten fisk. det är en liten kampfiskhona som har fastnat där bak.
    Mycket vill ha mer...

    110l sällskaps akvarium
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Låt den vara, skulle tippa på att den är borta om ett ca dygn. Är karet relativt nystartat bör du hålla en liten extrakoll på vattenvärdena, annars försvinner den bara...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • El_latiinoo
      • February 2010
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Låt den vara, skulle tippa på att den är borta om ett ca dygn. Är karet relativt nystartat bör du hålla en liten extrakoll på vattenvärdena, annars försvinner den bara...
      försvinner? bryts den ner eller hur funkar det?
      Mycket vill ha mer...

      110l sällskaps akvarium

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ja, om inte alla andra fiskar hinner dit först. Ancistrus är en väldigt bra renhållare om du har någon sådan.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • El_latiinoo
          • February 2010
          • 43

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Ja, om inte alla andra fiskar hinner dit först. Ancistrus är en väldigt bra renhållare om du har någon sådan.
          ue äter dom upp den :|? haha men hur ska dom ta sig dit den är ju fast bakom bakgrunden? vill ju inte fler fiskar ska fastna där. ja jag har en ancistrus
          Mycket vill ha mer...

          110l sällskaps akvarium

          Kommentar

          • danne0301
            • July 2009
            • 1128

            #6
            Tog kamphonan sig dit så tar sig nog en ancistrus dit med

            Jag hade en ancistrus som dog och det såg nästan lite scary ut när de 2 andra åt av den, dom riktig slet i den och det tog bara ett par timmar så var den borta.
            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

            2 gånger 54L odlingsprojekt
            540L Ormhuvudfisk som blev CA

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13128

              #7
              Ursprungligen postat av El_latiinoo
              hejsan

              jag har en fisk som antagligen är död som har fastnat bakom min bakgrund jag får inte ut den vad jag än gör? jag vet man inte ska låta den ligga men om jag inte har något annat val kan det förstöra vattenkvaliteten eller fiskarnà?

              hade varit tacksam för förslag oxå om hur jag kan ta ut den utan att tömma akvariet ta ut allt, ta loss bakgrunden för en liten fisk. det är en liten kampfiskhona som har fastnat där bak.
              Du kan prova med slang och suga ut den när du byter vatten!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...