Ännu mera problem med grumligt vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    #16
    Fiskarna är hur pigga som helst. I dag kör jag bara med 1050l/h för att inte skalarerna ska bli allt för yra. Man kanske skulle sätta i en extra cirkulationspump som är riktad mot ytan. Har en 600l/h
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

    Kommentar

    • Zamad
      • May 2003
      • 310

      #17
      Ifall fiskarna mår bra så behöver du nog inte sätta in en extra cirkulations pump.

      Vad du skulle kunna testa är att stoppa i ett extra filter, eftersom jag har en fluval 4 plus och fluval 404 med relativt bra filter kapacitet så stannar infusorierna kvar i filtret snabbare än om jag bara hade t ex. en fluval 4 plus=)

      Kommentar

      • Solo
        • December 2003
        • 142

        #18
        Grumligt vatten kan också bero på för lite bottensand. Mitt akvarium blev så grumligt att jag inte kunde se fiskar som var mer än en dm in i akvariet. Blev förvisso en ball effekt med paroonhajen som tonade fram och sedan tonade bort vartefter han simmade. Jag lade i mer sand, ca 1 dm djupt skikt, och har sedan dess aldrig haft problem med vattnet igen. Lycka till!!!
        Ampullariafarm i 300 & 500 liter.

        Kommentar

        • Peter_F
          • October 2003
          • 693

          #19
          Grusidén och extra pump låter båda som vettiga idéer. Har ca 6 cm engelsk sjösten. Problemet är att nästan hela botten är täckt med antingen växter eller rot & sten. Vill helst inte dra upp allt.

          Min tanke var att testa en sak i taget. Lättare att avgöra vad som funkar. Tack för all hjälp =D

          //Peter
          "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
          Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

          Kommentar

          Arbetssätt...