Skum (bubblor) vid ytan (bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    Skum (bubblor) vid ytan (bild)

    Har ett malawi-kar med mbunas och det har varit igång länge men nu har jag fått konstiga bubblor vid ytan gentemot glaset samt finns det små bubblor som virvlar i nere i vattnet, som om vattnet är "tjockt"

    Vad kan det bero på? För hög proteinhalt?




    Fiskarna verkar inte alls påverkade av detta förrän idag så låg en Aulonocara hona på botten och vilade, hon verkade inte andas tungt och efter en stund simma hon till ett annat ställe och la sig där, men hon verkade simma helt normalt.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Så har jag också haft, men jag såg inget samband med att jag matat mer eller mindre då jag fick det. Det försvann helt enkelt av sig själv efter några vattenbyten, och mina fiskar reagerade inte.

    Iofs så hade jag rovfiskar i karet då, och matade med högproteinfoder, så det KAN ju vara så att det är käket, men tycker jag borde fått det bra mycket tidigare då.

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      #3
      jag skulle nog faktiskt testat att göra ett litet vb idag, blir det inte bättre så skulle jag gjort ett litet till imorgon osv.

      Vet inte vad andra säger om detta men så hade jag gjort iallafall..
      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • zoomi
        • August 2004
        • 829

        #4
        Okej, jo jag har gjort det nu idag och får se imorn hur det ser ut då. luftbubblorna nere i vattnet har iallf försvunnit.

        Kommentar

        • Mrs Peel
          • October 2009
          • 115

          #5
          Jag hade likadana bubblor i samband med att jag startat upp mitt kar. Tog bort det jag såg med en håv ett par gånger och sedan försvann det efter några vattenbyten Alltså jag byter vatten en gång i veckan så det försvann efter ett par veckor.
          240 l blubb blubb

          Kommentar

          Arbetssätt...