Fisk som skrubbar sig mot sanden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WalterK
    • January 2010
    • 21

    Fisk som skrubbar sig mot sanden

    Vattenvärden var lysande i lördagens mätning, vad det gäller nitrit så var det 0 och Ph var 8.2
    Inga synliga förändringar på fiskarna. Skall tillägga att det just nu endast är 4 utav 16 fiskar som skrubbar sidan i gruset.
    Vad kan det bero på?
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    #2
    Skrubbar de sig hela tiden eller enbart t.ex vid matning?
    Vilka fiskar har du? Hur många av varje? Hur stort akvarium?

    Kommentar

    • WalterK
      • January 2010
      • 21

      #3
      Ursprungligen postat av zoomi
      Skrubbar de sig hela tiden eller enbart t.ex vid matning?
      Vilka fiskar har du? Hur många av varje? Hur stort akvarium?
      De skrubbar sig lite då och då. Speciellt är det 3 Hongi utav 8 fiskar. Samt en Golden utav 5st. Inga problem med utfärgning eller annat, de ser fin fina ut och far om kring som vanligt.
      Akvariumet är på 250 liter och där bor som sagt 14 fiskar

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Jag tillsatte salt till mina malawis och de slutade då klia sig. Är det inte nitrit eller amonium så kan detta räcka. Hade 1dl grovsalt/100l vatten.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • WalterK
          • January 2010
          • 21

          #5
          Ursprungligen postat av C.Ciklid
          Jag tillsatte salt till mina malawis och de slutade då klia sig. Är det inte nitrit eller amonium så kan detta räcka. Hade 1dl grovsalt/100l vatten.
          //Camilla
          Har som sagt fina värden på vattnet och ingen lukt. Fortsätter det får jag prova att salta fisken lite och se om det ger resultat.

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Kan även vara så att de fått gälmask. Kan räcka med uppsaltning, men fortsätter de så finns det bra mediciner mot parasiterna.
            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            Arbetssätt...