vad är det för hinna på vattenytan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi_86
    • November 2007
    • 232

    vad är det för hinna på vattenytan?

    hejsan

    Imitt 110L akvarium har jag problem med en hinna på ytan? ser ut som en grumlig lite bensinliknande hinna. Pratade med dom i djuraffären o hon sa att de enda jag kan göra är att ta hushållspapper o låta de suga upp de.Har gjort de några gånger och det blir ju bra men efter ett tag är de ju samma visa igen.

    Vad är de för nåt o hur blir jag av med det helt? till slut blir ju syret jättelågt i vattnet för firrarna..
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    #2
    Rikta utblåset från ditt filter mot vattenytan så ska du se att det försvinner
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #3
      Det är proteinhinna från fodret, du kan göra som föreslagits men du kan också prova ett annat foder!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Jessi_86
        • November 2007
        • 232

        #4
        Utblåset är riktat på ytan det är just bara kring flödet det är rent från hinnan.

        Jag kör med vanligt flingfoder till dom i det karet. Ibland får dom lite annat...men vad ska jag isf testa?

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #5
          Du behöver inte oroa dig för syret. Turbulens på ytan bryter hinnan som det skrivit i tidigare inlägg. Den fula ythinnan är orsaken till att jag har luftinsuget öppet på mitt inner filter.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13127

            #6
            Ursprungligen postat av Jessi_86
            Utblåset är riktat på ytan det är just bara kring flödet det är rent från hinnan.

            Jag kör med vanligt flingfoder till dom i det karet. Ibland får dom lite annat...men vad ska jag isf testa?
            Ett foder med mer vegetabiliskt innehåll, men det beror ju på om dina fiskar vill ha sånt foder? Annars tycker jag generellt att SERA.s foder ger mindre hinna än tex JBL!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Fjosor
              • July 2009
              • 50

              #7


              köp denna så är hinnan borta på 10 minuter

              mvh Peter

              Kommentar

              Arbetssätt...