Någon större skilnad på märken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aqua1500
    • March 2005
    • 22

    Någon större skilnad på märken?

    Vad jag länge undrat över är ifall det är någon skilnad på de olika märkena och deras akvarium produkter som vattenberedning, filterbakterier, algmedel, klarningsmedel, växtgödning och vattentester m.m.

    Erkänner att jag var gång jag går till akvariehyllan så går ögona i kors . Tycker att det bara dyker upp mer. Var innan jul och kolla vattentester men jag gick utan något. Så många olika tester och märken.

    Vilka märken är pålitliga när det gäller vattentest? Och vilka produkter bör man ha hemma? Och är det någon skilnad på märkena? vad skulle ni rekomendera?
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #2
    Som alltid är kvaliten skiftande mellan olika fabrikat. Men dom mera kända fabrikaten som t.ex. Tetra, JBL, Sera mfl. brukar fungera bra.
    Man behöver i princip tester när man tror att något är fel på vattenkvalitet osv. Att ha en massa tester hemma brukar sluta med att dom sällan eller aldrig används och att när man väl behöver testa för något så är testet gammalt.

    Kommentar

    • Aqua1500
      • March 2005
      • 22

      #3
      Hur korekta är test remsor jämfört med seperat tester på vatten värden? Kastade mina efter att datum gått ut och tänkt köpa nytt. Vad skulle ni rekomendera? Remsor eller kitt/box/set.
      Senast redigerad av Aqua1500; 03 January 2010, 21:04.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Har aldrig sett pH remsor som varit ens i närheten exakta, och det inkluderar remsor avsedda för labb.
        Dropptest är, enligt min mening, i alla lägen bättre. De blir för all del gamla de med, men de brukar funka bättre & längre.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...