Akut hjälp, hög Nitrit halt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter84
    • December 2009
    • 9

    #16
    Hej,

    Okej! Den där biten med mossa verkar väldigt överflödig när jag väl tänker efter. Dunder kuren av Happy-Life är helt otrolig ju. Kostade 150 kr för 500ml, och den räcker till 3000L vatten, (vilket blir en hel del delbyten).
    Nu har det gått snart en vecka sen jag bytte vatten senast, <0.3mg/L Nitrit och kristallklart vatten som vanligtvis är blir lite grönare av alger efter bara ett par dagar!

    Men visst var det en general tabbe jag gjorde i det nya akvariet - bakterier har jag aldrig tänkt på förr, de har liksom bara funnits där "automatiskt", för liknande problem har jag inte haft tidigare. Nåja...

    God Jul!!!!

    Mvh Peter

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13126

      #17
      god jul peter!!!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Saturnus80
        • October 2009
        • 943

        #18
        Vad bra att du är på rätt spår med akvariet, du ska se att det blir mycket lättare att sköta nu när du börjar få lite kunskap om det.
        God Jul
        //Daniel

        110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
        23l aqualandscape med dvärgkulor

        Kommentar

        • Peter84
          • December 2009
          • 9

          #19
          Hej,

          Tack! Ja, det blir säkert mycket enklare nu när jag börjat lära mig lite mer!

          Jag råkade fånga mina små sköldpaddor när de lekte mamma pappa barn.
          Jag lade upp det på youtube precis, se här:
          Mina små bebis sköldpaddor leker mamma pappa barn :)

          De verkar inte förstått att de inte är könsmogna ännu! haha...

          Nu ser ni också hur min anläggning ser ut.

          Mvh Peter

          Edit: Jag lade upp en film till, det var ganska kul att göra naturfilm! haha ^^
          Dessutom så vill jag berätta att det är två olika raser, hanen är en gulbukad och honan är en rödörad, om jag dömmer utifrån deras lek.
          Rent tekniskt så tycker jag att bägge ser ut som honor, men det hör inte till saken!
          Senast redigerad av Peter84; 25 December 2009, 22:18. Anledning: Art

          Kommentar

          Arbetssätt...