piller till ytterfilter?...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    piller till ytterfilter?...

    Aloha!
    Har ett ytterfilter och har dessutom köpt Bactozym för att snabba på tillväxten av bakterier

    har en liten fundering bara...
    Det står i manualen att vid rengöring av FILTRET i pumpen, så skall det läggas kapslar i filter... hur menar dom då? ska jag lägga kapslarna mellan? ska jag krossa/öppna kapslarna eller låta dom ligga intakta?

    Fråga två då...
    Vid större vatten byten så skulle jag slänga ner kapslarna direkt i vattnet i stället... ska jag öppna/krossa kapslarna så pulvret rinner ut i vattnet?
    Eller ska jag slänga ner dom hela så de smälter?...
    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    stoppa dem mellan filtermaterialet hela! Och vid lindrig rengöring av filtermaterialet i akvarievatten så behöver du inte använda kapslarna om du inte vill! Använd dem bara i filtret och inte direkt i akvariet, fiskar kan tycka kaplsar är spännande att tugga på och sen gör de mer nytta i filtret!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • sandish
      • August 2009
      • 462

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      stoppa dem mellan filtermaterialet hela! Och vid lindrig rengöring av filtermaterialet i akvarievatten så behöver du inte använda kapslarna om du inte vill! Använd dem bara i filtret och inte direkt i akvariet, fiskar kan tycka kaplsar är spännande att tugga på och sen gör de mer nytta i filtret!

      tackar så hemskt mycket för snabbt svar Då jag planerar att rengöra ytterfiltret ikväll *Lyfter på hatten*
      500L Monster Tank
      1st Paroon haj
      3st Påfågelciklider (Oscar)
      1st Gibbicep

      1 st Redtail Catfish

      Kommentar

      Arbetssätt...