"Poret" filtermatta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catchio
    • May 2013
    • 86

    "Poret" filtermatta

    Hej!
    Är det någon som vet var man kan köpa "Poret" filtermatta i EU?
    I US är det SwissTropicals men det känns onödigt att det skall skickas fram och tillbaka då det är en tysk produkt...
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #2
    Du får nog hålla tillgodo med de mattor som finns tillgängliga på svenska sidor och dem är också tillverkade av polyeter och är av samma kvalité
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Catchio
      • May 2013
      • 86

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Du får nog hålla tillgodo med de mattor som finns tillgängliga på svenska sidor och dem är också tillverkade av polyeter och är av samma kvalité
      Tack för svaret!
      Jag misstänker att om jag köper något billigt på nätet så är det något "Kinesium" med oklar kvalitet.
      Jag läser Ekenbergs långa tråd om discus och hur hans filtermaterial mjölade och smulade efter några år och vill gärna undvika något liknande.
      Hur vet jag att det är bra kvalitet? Har du förslag på någon säljare som du litar på?
      Senast redigerad av Catchio; 24 March 2023, 12:46.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13124

        #4
        Mattor som är extremt finporiga är ofta tillverkade i polyester och det håller inte över tid i vatten men andra är hållbara.
        kolla in på cyberzoo så hittar du bra mattor.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13124

          #5
          Akvariumkungen har fina mattor såg jag och svart också i ppi 20 som jag tycker är en perfekt porstorlek.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...