Funkar Ikea-Malm byrå/Kallax hylla som bord för 30L Nanoakvarium? Första akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishz
    • September 2022
    • 16

    #16
    Bestå utan ben som jag nämde tidigare förresten. Benen gör den betydligt svagare skulle jag tro.

    Kommentar

    • Fishz
      • September 2022
      • 16

      #17
      I mitt fall så vilar akvariet alltså på 3 diagonala skivor, ett terrarium på 3 diagonala. Medans ett terrarium står i mitten på den horisontella "pappskivan" / topskivan. Vilar alltså inte på någon diagonal skiva. Det terrariumet väger minst 80 kilo, 180 högt alu med massa jord, grenar och fukt. Buktar faktist inte ens lite. Rekomenderar det inte men jag menar, 20 kilo låter som en underdrift alltså.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        #18
        Ursprungligen postat av Fishz
        Gå till ikea och sätt dig på den. Lär inte braka ihop för det. sitt kvar en månad, lär fortfarande stå.
        Hej! Jag har inget svar på TS fråga men tyckte det här citatet var roligt. Ser framför mig en massa akvarieintresserade människor som sitter på olika hyllor/bänkar på IKEA. Personalen börjar bli irriterad och vill gå hem men människorna vill sitta kvar och se hur länge respektive möbel håller!

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #19
          Det är bra om man tänker på vilken situation möbeln kommer att användas i och i det här fallet så kommer den utsättas för vattenspill hur försiktig du än är och alla vet nog hur papper reagerar med vatten
          Men här är en bänk för er våghalsar och här kan du nog få på ett 500Liters fishyz och kostar bara 199kr Klicka på bilden för större version

Namn: image.png
Visningar: 174
Storlek: 99,5 KB
ID: 2437356
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • toggaj
            • November 2009
            • 220

            #20
            Jag har tidigare haft ett 54 liters akvarium på en Malmbyrå. Det var i mitt tycke gränsfall att det fungerade. Översta lådan kärvade något och skivan som akvariet stod på blev påverkad av det vatten som oundvikligen spills vid skötseln.
            / Johan

            Kommentar

            • Kalaskulan11
              • August 2022
              • 3

              #21
              Hade ett på omkring 60 liter, ungefär som det Johan beskriver.
              Upplevde att det funkade bra.

              Kommentar

              Arbetssätt...