Rustas koldioxid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishz
    • September 2022
    • 16

    Rustas koldioxid

    Hej, har rustas "sodastreamer" och JBLs "proflora u500" co2. Någon som vet vilken (om någon) gänga som passar där imellan. Har 0 koll på namnet på olika gängor så en riktig djungel all leta rätt. Min tryckreglator till jbl passar allltså engångsflaskorna u500 och vore en dröm om man kunde köra co2 från rusta istället utan att byta reglator.
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #2
    Har inte hört talas om någon adapter till proflora, inte ens säker på att den regulatorn (som verkar rätt simpel) klarar att hantera tryck från t.ex. CO2-flaskor för Sodastream.

    Kommentar

    • Fishz
      • September 2022
      • 16

      #3
      Okej tack för svar. Därimot att den är rätt simpel vet jag ej. Är en gedigen tryckregulator och väger fan bly. barmätare x 2 och det finns adapter till andra system som har högre tryck, men vet inte vilken/vilka adaptrar jag behöver för att övergå från proflora till "sodastream". Det finns en som övergår till påfyllningsbart system från jbl självla men priset är löjligt inte ens elon hade haft råd i längden.

      Kommentar

      • Fishz
        • September 2022
        • 16

        #4
        Stämmer dock att engångstuberna jbl är 165 bar, sodastream från rusta 250 bar. Men sodastream från rusta är gjord av plast och den håller för en 250 bars flaska så hade inte oroat mig för en trykregulator i massivt stål.

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2876

          #5
          Jag såg den här bilden framför mig. Men du kanske har en regulator med nålventil och tryckmätare så man kan ställa in arbetstryck osv. JBL PROFLORA CO2 BASIC SET U

          Kommentar

          • Fishz
            • September 2022
            • 16

            #6
            Jaha jag förstår! Det är den flaskan men jag har en riktigt regulator med nålventil osv som du säger. Får nog lägga ner sökandet då.. ovärt köp det där trodde det skulle vara lite lättare att få den att funka utan engångsflaskorna.. men var länge sen. Kör på mäsk nu och passiv co2 och det funkar kanon faktist. Mindre spring med flaskor som ska fyllas på också i guess. Får ner ph från 8 till 7 i ett 450 liters och det "pearlar" hela dagarna från växterna så får väll duga.

            Kommentar

            Arbetssätt...