Nytt akvarium med låg bänk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • turetur

    • June 2003
    • 15

    Nytt akvarium med låg bänk

    Jag tänkte starta upp ett nytt akvarium som skall få stå vid gaveln av vardagsrumssoffan som rumsavdelare i 90 graders vinken ut från väggen. Jag skulle helst ha ett 60x60x120cm stort. Jag är inne på ett möbelakvarium av estetiska skäl.
    Två problem:
    1: bänkarna är numera så höga, hels skulle jag vilja ha endast 50-60cm höjd, så att man kan kan se rakt in i akvariet från soffan. Finns det färdigt, helst inte bara aluminium ram utan med skåp.
    2: Jag skulle vilja ha minst 60 cm djup då man skall kunna se akvariet från båda långsidorna, men hels inte igenom det. Därför har jag tänkt mig en tunn avdelare i mitten, typ skiffer skivor eller växtlighet, finns det färdiga möbelakvarier med 60cm djup ? Jag har tittat på Juwel Lido, men den är bara 70 lång.
    Om jag specialbeställer, finn det någon som tillverkar lock till akvarier på beställning ? Någon som tillverkar bänkar (fast bänk är det lättare att bygga själv...=

    Mvh Pål
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    Med såna önskemål är det nog bra om man inte har tummen mitt i handen och snickrar ihop nåt själv för det blir väldigt dyrt att betala för att få det byggt av någon annan...
    Man kan gå på lecablock med plywoodskiva på om man vill slippa för mycket finlir.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • snikke

      • December 2007
      • 135

      #3
      Det går ju att bygga bänk med aluminiumrör och knutkors och kanske bygga på nåt utanpå så att du inte ser rören. Själv har jag gjort skjutluckor, men rören är synliga.

      Kommentar

      Arbetssätt...