Det kliar i inköpsfingret... 750l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diozz88
    • September 2011
    • 341

    #61
    Honan på bilden är den mest dominanta i Akvariet. Hon kan placera sig i mitten av akvariet, sen får ingen passera.. honan tolererar mer de med synliga stressband än de utan.. Har en fisk blekt sitt stressband så set hon till att de får tillbaka det. Hanen och honan på bilden är de två som gruffar mest. Ofta vinner honan och då tar hanen med sig halva gänget till andra sidan karet...

    De är fortfarande små dock(10-12cm) så ska bli spännande att se de växa på sig

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #62
      Spännande tid nu du har framför dig Tycker dem se gula ut.. i affären var de mer röda men det var ett annat ljus i det karet, så färgen på ljuset är nåt du kan leka med och få riktigt gnistrande färger
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Diozz88
        • September 2011
        • 341

        #63
        Dom är väldigt orange i färgen.. så ska pröva å mixtra lite försiktigt

        Kommentar

        • stefanr72
          • November 2010
          • 1022

          #64
          Ursprungligen postat av Diozz88
          Dom är väldigt orange i färgen.. så ska pröva å mixtra lite försiktigt
          Hur går det?

          Kommentar

          • Diozz88
            • September 2011
            • 341

            #65
            Svårt att hitta rätt ljusinställning.. måste ändra försiktigt.. för om jag mixtrar för mycket så blir de rädda..

            Men för övrigt går det finfint.. de äter ur handen på mig och kommer direkt upp till glaset när jag kommer in i rummet.. mycket teritoriska dock.. måste nog ändra lite i karet för att lösa upp det största reviret som täcker en tredjedel.. ensam hane håller det stenhårt.. förutom på natten då de alla samlas och sover tillsammans

            Kommentar

            • Diozz88
              • September 2011
              • 341

              #66
              Lila och blått får dem att se radioaktiva ut

              Kommentar

              • stefanr72
                • November 2010
                • 1022

                #67
                Härligt!

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  #68
                  Kul sätt att få fram sköna vackra färger på sina diskus
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Diozz88
                    • September 2011
                    • 341

                    #69
                    Ursprungligen postat av åheim
                    Kul sätt att få fram sköna vackra färger på sina diskus
                    Jag gillar den mer naturliga looken dock..

                    Kommentar

                    • Diozz88
                      • September 2011
                      • 341

                      #70
                      Låt mig introducera mina nya tillskott.. Efter karantän har dessa fantastiska varelser flyttat in. Har alltid haft en förkärlek till Geophagus ciklider. De är absolut underbara varelser att titta på. Denna variant är Geophagus tapajos "red head".
                      Ville ha en geophagus som "städar upp" efter discusgrisarna..
                      Dom är små ännu men ack så aktiva å inte alls skygga.. de har respekt för discusarna men inte så de får panik å gömmer sig.. de kan simma runt sina större rumskamrater men flyttar på sig om en discus stirrar på dem för närgånget..

                      Kommentar

                      • Diozz88
                        • September 2011
                        • 341

                        #71
                        Asså jag måste säga, är helt fascinerad utav mina discus..
                        Vet inte vad som hände ikväll men de blev skrämda av något så de simmade som ett stim skrämda tetror.. sitter i soffan och studerar deras beteende en stund. Detta skedde i samband med att det dimmade ner och blev mörkt.
                        Efter det blev mörkt i karet går jag fram till akvariet. All nervositet hos dem var som bortblåst å de kom alla direkt fram till rutan för att tigga mat.. de fick en liten nattmacka såklart

                        Kommentar

                        Arbetssätt...