Akvarium som står ojämnt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Akvarium som står ojämnt

    Igårkväll blev jag bara så less på allting, hade hoppats få upp mitt nya akvarium så jag kunde pyssla med det under julhelgen, men icke sa nicke.
    Först ställde vi upp det egen snickrade akvariebordet, hade kollat att det stod i våg när vi monterar ihop det men när det stod på plats så vickade det ändå. Vi kilade fast lite under ena hörnet & så stod det i våg igen efter det.
    Sen skulle akvariet på och då fick vi samma problem igen, fast den här gången var det akvariet som vickade. Ramen som karet står i verkar stå jämnt på skivan, så det är själva karet i ramen som inte står i våg nu, detta var inget problem på bänken karet stod på tidigare.
    Någon som kan komma med förslag på hur jag fixar detta?
    Fiskarna & växterna som ska ner i karet går i ett reservkar just nu med värmare & filter så det är ju inte jätteakut, men reservkaret är ändå ingen optimal lösning.
    112L växt/sällskapsakvarium
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #2
    Ramen sitter väl inte helt fast i akvariet, när du ställer akvariet på bänken så trycks bänken ner av vikten,du får lägga mellanlägg under benen tills själva akvariet har full kontakt med bänken samt även se till att akvariet står i våg.

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Okej, hade ju inte tänkt på att bänken kunde påverkas på det sättet. Men då prövar jag att lägga nåt till under bänken ikväll & ser om problemet försvinner. Tack!
      *peppar peppar*
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Aquario
        • October 2007
        • 670

        #4
        Nu testade jag igår att lägga nåt under bänken men det blev inte bättre ändå.
        Lägger jag vattenpasset på bottenskivan så går den att få i våg, så det kanske är toppskivan i sig som är lite skev kanske?
        Blir att vänta till efter julhelgen så tänkte jag prova att lägga akvariematta mellan bänken & karet, så får vi se om det gör någon skillnad.
        112L växt/sällskapsakvarium

        Kommentar

        Arbetssätt...