Lysrör t5 till 240 juwel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lusse

    • April 2008
    • 328

    #31
    Ursprungligen postat av Klas Bengtsson

    Vill veta mer och nu på den 27 grader med T5 juwel dayligh high lite t5 1047 kör utan dropvärm och. Inne här ca 22.5 grader.. Vill veta hur din hemma inomhus och din akvarium på den .. kostar det allt bara 1499 kr eller hur ??
    Jag har nu ~22° (se nedan) inne o 25.5° i karet efter 7h 15min (släcks efter 8h).

    (Termometern på köksklockan 4m ifrån akvariet visa 21.6°. Men innegivaren till pannan som är 30cm ovanför karet visar att det är 23°..)

    De där digitala termometrar skiljer sig åt. Den digitala termometern i karet visar 0.5° mer än en annan digital termometer som jag vid ett tillfälle körde bägge två samtidigt i karet.. så om den visar rätt eller lite för mycket har jag ingen aning om..

    ​​​​​
    ​​​​​
    Senast redigerad av Lusse; 01 November 2021, 20:39.

    Kommentar

    • Klas Bengtsson

      • March 2007
      • 424

      #32
      Ursprungligen postat av Lusse

      Jag har nu ~22° (se nedan) inne o 25.5° i karet efter 7h 15min (släcks efter 8h).

      (Termometern på köksklockan 4m ifrån akvariet visa 21.6°. Men innegivaren till pannan som är 30cm ovanför karet visar att det är 23°..)

      De där digitala termometrar skiljer sig åt. Den digitala termometern i karet visar 0.5° mer än en annan digital termometer som jag vid ett tillfälle körde bägge två samtidigt i karet.. så om den visar rätt eller lite för mycket har jag ingen aning om..

      ​​​​​
      ​​​​​
      Vad bra att du vet om den o min själv där två.rum o kök.

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #33
        Ursprungligen postat av Lusse

        Jag har nu ~22° (se nedan) inne o 25.5° i karet efter 7h 15min (släcks efter 8h).

        (Termometern på köksklockan 4m ifrån akvariet visa 21.6°. Men innegivaren till pannan som är 30cm ovanför karet visar att det är 23°..)

        De där digitala termometrar skiljer sig åt. Den digitala termometern i karet visar 0.5° mer än en annan digital termometer som jag vid ett tillfälle körde bägge två samtidigt i karet.. så om den visar rätt eller lite för mycket har jag ingen aning om..

        ​​​​​
        ​​​​​
        Jag har haft ganska många digitala termometrar och ingen har visat samma temperatur, idag har jag en glastermometer och mäter dom olika akvarierna med den ibland.När man sköter om sina akvarier veckovis så känner man hur varmt vattnet är och om det är någon större avvikelse det fungerar för mig.

        Kommentar

        • Lusse

          • April 2008
          • 328

          #34
          Ursprungligen postat av Christer5

          Jag har haft ganska många digitala termometrar och ingen har visat samma temperatur, idag har jag en glastermometer och mäter dom olika akvarierna med den ibland.När man sköter om sina akvarier veckovis så känner man hur varmt vattnet är och om det är någon större avvikelse det fungerar för mig.
          Ja det är förnuftigt att ha en o samma termometer. För då tar man bort faktorn "variation" emellan olika termometrar som gör jämförelser lättare..

          ​​​​

          Kommentar

          • Klas Bengtsson

            • March 2007
            • 424

            #35
            Ursprungligen postat av Lusse

            Ja det är förnuftigt att ha en o samma termometer. För då tar man bort faktorn "variation" emellan olika termometrar som gör jämförelser lättare..

            ​​​​
            Ja självklart vill ha 25-26 grader med dom.. Visa min hemma o är nöjd där om köket mellan tv o soffan här ..
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Lusse

              • April 2008
              • 328

              #36
              Snyggt Klas!

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #37
                Tack mycket den nya möbler dör hos mig min lägenhet.. Haft många år med akvariefiskar innan nu idag bara en 240 liter så räcker det här ...
                Senast redigerad av Klas Bengtsson; 01 November 2021, 22:44.

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  #38
                  Snyggt och ordning och reda

                  Kommentar

                  • Klas Bengtsson

                    • March 2007
                    • 424

                    #39
                    Ursprungligen postat av Christer5
                    Snyggt och ordning och reda
                    Kommer att bli se den och har lite läste att nature led fram o day led bak får mig testa sen se hur blir det. Sen din tur kanske kan med skaffa ny ramp led.

                    Kommentar

                    • Klas Bengtsson

                      • March 2007
                      • 424

                      #40
                      Min akvarium 240 rio juwel har där
                      1 par diamanten scalare
                      2 par nyckelhålsciklid
                      ca 17 colombiatetra
                      9 guldbarb (lite mer till minst 5)
                      12 metall pansarmalar med 2 egen odlat
                      3 L177 Golden nugget
                      5 L134 Leopard malar

                      Kommentar

                      • Klas Bengtsson

                        • March 2007
                        • 424

                        #41
                        Har fått hemma från posta.. är stolt på den och mig kör led nu i akvarium juwel Rio 240 . Har bestämt mig ta vänster sladden och kör nature fram mot växter och day bak mot grus o mest fiskar.. se hur går det blir ..
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Klas Bengtsson

                          • March 2007
                          • 424

                          #42
                          Gamla den tog bort T5
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Klas Bengtsson

                            • March 2007
                            • 424

                            #43
                            Jag testar på den nu med nya led fram nature led o bak day led ..
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Christer5
                              • July 2015
                              • 915

                              #44
                              Ursprungligen postat av Klas Bengtsson
                              Jag testar på den nu med nya led fram nature led o bak day led ..
                              Så bra att den nya rampen är på plats,det kanske kan ta lite tid innan växterna har vant sig med nytt ljus.
                              Senast redigerad av Christer5; 03 November 2021, 19:37.

                              Kommentar

                              • Klas Bengtsson

                                • March 2007
                                • 424

                                #45
                                Ursprungligen postat av Christer5

                                Så bra att den nya rampen är på plats,det kanske kan ta lite tid innan växterna har vant sig med nytt ljus.
                                Ja det tar tid och har gått 4 tim nu o kollat nyligen den 26 grader men kommer jag nu lite dropvärm på den .. är rädd om dom klicka sig om ner till 25 grader...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...