Lumax

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nonne71

    • April 2018
    • 5

    Lumax

    Hej tänkte kolla här om det finns någon som har haft problem med lumax ledbelysning har haft två st led ramper som slutat fungera pga av ärgade kablar pga vatteninträngning dom ska tåla detta enligt tillverkaren gör dom är helkapslade men vattnet tar sig in genom silikonet där kabeln går in har fått nya på garantin men vill ju inte hålla på och och reklamera hela tiden
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Hade en lumax för ett par år sedan som gav upp inom ett år MEN en annan ramp gav upp samtidigt så undrar om det kom en strömvåg eller nåt som slog ut dem? Har en just nu också och ljuset från dem är ju mycket bra! Kontrollern som säljs till dem är dock under all kritik, rena skiten faktisk, krångliga att programmera och båda har gått sönder! Min ligger inte under täckglas eller lock så den utsätts inte för någon fukt så den har klarat sig. Jag har en FLUVAL också och den är appstyrd för full kontroll och du behöver inte köpa till en kontroller eller drivdon och den kan jag verkligen rekomendera!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • nonne71

      • April 2018
      • 5

      #3
      hej mina kontroller fungerar perfekt aldrig klabbat men ramperna verkar ju vara riktigt dåliga allt är köpt hos akvariekungen och det är ett stort problem har haft mycket strul med dom.dom svarar inte på mejl får skriva till dom flera gånger ringa och hota med att gå vidare med problemet har ju garanti på grejorna

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Köpte ramp och kontroller där också och när den första kontrollern började strula så skickade han en ny utan att ta tillbaka den som strulade.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...