Skadat silikon på utsida akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helen111
    • July 2017
    • 24

    #16
    Ursprungligen postat av Christer5
    Du behöver ta bort den gamla fogen helt och hållet och sedan silikona om det skall bli bra.
    Tack för svar. Någonstans blir det en skarv mellan ny och gammal fog eller menar du att hela den gamla fogen bör tas bort på ett hörn, nerifrån och upp, trots att det är en skada på 1,5 cm bara..? Menar du att det inte går att få skarvar tätt helt enkelt..?

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #17
      Ursprungligen postat av Helen111

      Tack för svar. Någonstans blir det en skarv mellan ny och gammal fog eller menar du att hela den gamla fogen bör tas bort på ett hörn, nerifrån och upp, trots att det är en skada på 1,5 cm bara..? Menar du att det inte går att få skarvar tätt helt enkelt..?
      Någon annan får vara vänlig att svara på det här med skarvar då jag inte är säker på detta.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11215

        #18
        Jag har gjort på två sätt. Dels bara lagat där det varit trasigt och dels tagit bort all fog i hela akvariet och limmat om. Jag har bara fått det tätt när jag fogat om allt. Dvs ny silikon runt om.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Christer5
          • July 2015
          • 915

          #19
          Ursprungligen postat av admin
          Jag har gjort på två sätt. Dels bara lagat där det varit trasigt och dels tagit bort all fog i hela akvariet och limmat om. Jag har bara fått det tätt när jag fogat om allt. Dvs ny silikon runt om.
          Då var det som jag trodde att man bör silikona om allt,i detta fallet skulle jag köpt nytt om man skall fortsätta med akvarium.

          Kommentar

          Arbetssätt...