Akvarie i juwelmöbel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Akvarie i juwelmöbel?

    Fick en tanke på att ställa in mitt 19 liters glasburk i min juwelbänk. Vad tror ni om detta? Är ju öppet bakåt så luftfuktigheten borde inte bli så stor tänker jag.

    Vad tror ni?
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20210327_193539.jpg
Visningar: 209
Storlek: 254,5 KB
ID: 2429094Klicka på bilden för större version

Namn: 20210327_193600.jpg
Visningar: 193
Storlek: 387,2 KB
ID: 2429095
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #2
    Men då kan du ju inte se det... det är väl hela behållningen? Har du ingen plats över att ställa det annars?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Men då kan du ju inte se det... det är väl hela behållningen? Har du ingen plats över att ställa det annars?
      Det står på en dum plats nu tyvärr. Lite i en riskzon för springande barn och katter. Tänkte ta bort substratet och hälla i lite fin sand. Sen ha mina corydoras yngel där för att kunna växa på sig bättre än i min breederbox.

      Tänker att elefantsnäckorna kan få gå kvar med dom.

      Men om man bortser från att man inte kan se det qå bra. Så borde det väl fungera?

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av Superpescado

        Det står på en dum plats nu tyvärr. Lite i en riskzon för springande barn och katter. Tänkte ta bort substratet och hälla i lite fin sand. Sen ha mina corydoras yngel där för att kunna växa på sig bättre än i min breederbox.

        Tänker att elefantsnäckorna kan få gå kvar med dom.

        Men om man bortser från att man inte kan se det qå bra. Så borde det väl fungera?
        Med fungera så kan man ju avse att det får plats. Eller något annat.
        Jag skulle inte göra det. Säkert fungerar det mesta tiden men dagar, veckor med hög luftfuktighet så får du nog kondens i utrymmet och därmed kondens i möbeln som blir fuktskadad. Nu är är det mycket svårt säga utan mer information. Men även med info är det svårt säga.
        Jag skulle köpa en hygrometer och sätta i skåpet för att hålla koll på om det blir fuktigt. Dvs sätt hygrometern i skåpet en bit ovanför högsta nivån på karet du ställer in och håll koll på hur fuktigt det blir.
        Går fuktigheten över 80% är det dags vädra.
        Rubicson Kompakt digital hygrometer - Hygrometrar | Kjell.com

        Kommentar

        Arbetssätt...