Innerfilter till räkakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • louiseh
    • March 2015
    • 37

    Innerfilter till räkakvarium

    Planerar ett nytt kar för räkor om ca 64 liter och funderar på passande innerfilter. Har körsbärsräkor i mitt Lido120 men där väljer de helst att sitta inne i filterkammaren så man ser de inte så ofta. Vad har ni för erfarenhet av innerfilter som passar räkor? Har tittat på ett aquael turbo om det skulle kunna vara något?
  • åheim
    • April 2006
    • 13109

    #2
    Ja där har du ett perfekt räkfilter och perfekt på alla andra sätt också. En turbo 500 är ju perfekt och går ju att reglera flödet om du vill ha en lugn ström i karet. Jag har ett 500 och det är tyst och tillförlitligt och en diskret svart färg.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • louiseh
      • March 2015
      • 37

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Ja där har du ett perfekt räkfilter och perfekt på alla andra sätt också. En turbo 500 är ju perfekt och går ju att reglera flödet om du vill ha en lugn ström i karet. Jag har ett 500 och det är tyst och tillförlitligt och en diskret svart färg.
      Låter bra det, tack!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13109

        #4
        Behållaren med keramiska bioringar behöver man aldrig rengöra och den säkerställer då att det alltid finns filterbakterier kvar oavsett hur ofta du gör rent skumfiltret.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...