akvarium kan det sticka ut några mm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskyngel
    • January 2021
    • 6

    akvarium kan det sticka ut några mm?

    Hej jag har ett 54 liters akvarium. Helglas men med en plastram i botten som är runt bottenkanten.
    Det visa sig att bänken är några milimeter för kort. Akvariet är 60 cm långt och 30 brett. Bänken är ca 59.5 lång och 45 bred.
    På bredden är det gott om plats men på längden sticker det ut max 5mm på vardera sida. Jag tycker det ser ut att vara ramen på kortsidorna som sticker ut inte glaset. å andra sidan håller ju ramen uppe bottenglaset som hänger en bit ovanför markytan.
    Mellan akvarium och bänk har jag en skummadrass.
    Vad tror ni är det såpass liten del som sticker ut att det är ok?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ja absolut ingen fara!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • fiskyngel
      • January 2021
      • 6

      #3
      Tack. Det är ingen fara då att det blir tryck på bottenskivan som sticker ut och inte har något underlag så att skivan knäcks, eller lossar från siliconen eller annat? Det är inte hela korta sidan heller som sticker ut.. Akvarieglaset har en välvd framsida och jag tänkte det skulle stå på en gammal bänk, men bänken verkar skifta lite i mått från 59-60 cm lång. så det är mest i främre delen av kortsidan som akvariet sticker ut några millimeter. Svårt att förklara, hoppas ni förstår.

      Kommentar

      • fiskyngel
        • January 2021
        • 6

        #4
        Jag får visst inte lägga upp bilder annars hade visat....går det att skicka på något annat sätt?

        Kommentar

        • fiskyngel
          • January 2021
          • 6

          #5
          Behöver jag ha underlägg,en skummadrass under när akvariet har en bottenram i plast?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            #6
            nej det är meningen att den ska stå endast i plastramen.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • fiskyngel
              • January 2021
              • 6

              #7
              Då struntar jag i att ha en skummadrass under. Det är ju snyggare utan

              Kommentar

              Arbetssätt...