Tetra Lighwave

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snikke

    • December 2007
    • 135

    Tetra Lighwave

    Jag funderar på att uppgradera från 2 st lysrör 30 W till LED och installera i min befintliga ramp. Satt och googlade och hittade Tetra Lightwave. Nån som provat? Man kan komma undan med under 1500 kr inklusive programmerbar timer/dimmer. Lite knapphändig med data, men Amazon säger att det är ca 2500 lumen för ett 830 rör.
    Senast redigerad av snikke; 20 December 2020, 19:27.
  • åheim
    • April 2006
    • 13119

    #2
    Det verkar ju inte finnas svenska återförsäljare av den belysningen så då är det nog inte många som provat den gissar jag. Jag kan annars rekomendera Fluval aquasky, den kommer komplett och är inte så farligt dyr och den styrs helt via bluetooth med en app. Följer med adapters, om man kan sätta den i dem gamla lysrörshållarna, och även andra fästen som du kan skruva eller silikona fast i locket.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • snikke

      • December 2007
      • 135

      #3
      Nej, den går att köpa via svenska Amazon. Jag stödjer dock hellre svenska återförsäljare. Tack för tips, ska kolla runt mer. Det är rätt trångt i rampen, och jag tycker den skulle funka bra som "fäste" för nya rör, så om de finns rör som enkelt går att montera i den är det bra.

      Kommentar

      • snikke

        • December 2007
        • 135

        #4
        Det blev Juwel Helialux Spectrum till slut med kontroller/dimmer, rejält mycket dyrare. Är mycket nöjd hittills, har i och för sig bara kört sen igår kväll. Den styrs via Wifi, med många profiler att välja mellan eller modifiera. Den gamla rampen kommer jag behålla som backup.

        Kommentar

        Arbetssätt...