Nystart - val av akvarier och inköpsställe?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomas J

    • January 2002
    • 60

    Nystart - val av akvarier och inköpsställe?

    Så var man tillbaka, senast jag var inloggad här var 2008:-) Nu är det dags för lite fisk igen och funderar på lite av varje då jag tänkte mig en hylla med lite akvarier och fisk så klart:-) Blir nog mest levandefödare och kanske lite mindre ciklider för odling. Och något eller ett par lite större akvarier. Tänker mig att köpa en handfull mindre akvarier, vad är lagom storlek så det är flexibelt och funkar till lite av varje. 50-60-70 liter? Tycker att Marina Breeding Box verkar bra, sån man hänger utanpå så det ska passa in. Finns det något "heligt" mått på akvarier och hyllor för att få till det bra? Kan tänka mig att köpa färdig lagerhylla eller liknande till de här mindre akvarierna.

    Vad jag vill med mitt luddiga resonemang är att hitta bra ställe att köpa akvarierna på, ska man köra helglas och egen belysning mm eller köpa några små kompletta kanske. Det är trevligt om det ser bra ut också. Inköpsställe: små akvarier kan man väl köpa online så tips på prisvärda burkar tas tacksamt emot.
    Tomas Johansson
Arbetssätt...