Sug- & Slamhävert?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MAGIKARP
    • October 2020
    • 6

    Sug- & Slamhävert?

    Hej! Är inne på att köpa någon slags slamhävert för att rengöra akvariet samt utföra vattenbyten. Har engelsk sjösten som botten och har märkt att det redan blivit en del skit i det efter bara 2 veckor.

    Köp Aqua In-Out Complete Set Water Changing Kit 8 m hos ZOO.se ✓ Snabb leverans ✓ Fri frakt över 599 kr ✓ Stort sortiment i lager!


    Hittade ovan, och kan väl köpa att en slamhävert kostar en femhundring. Däremot blev jag skeptisk att förlängningsslangen, som bara är en gummislang och två ventiler, kostar ytterligare 329 kr (!) https://www.zoo.se/jbl-aqua-in-out-extension-set.html

    Har någon något tips på någon billigare variant som fungerar?
  • snikke

    • December 2007
    • 134

    #2
    Köpte en sån, men i efterhand så hade det funkat lika bra med en trädgårdsslang som man sätter en adapter på i ena änden så man kan skruva på kökskranen, men den har jag inte kvar längre. När man tömmer så kan man ha en sil i änden av slangen i akvariet och sen andra änden i golvbrunnen på toa. När man fyller på koppla in med adaptern på kranen. Jag brukar alltid suga upp slam med en vanlig slang i vilket fall, blir väl en eller två hinkar i mitt fall.
    Senast redigerad av snikke; 13 November 2020, 13:49.

    Kommentar

    Arbetssätt...