Läckage..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RickardN
    • April 2020
    • 83

    Läckage..

    Då var det min tur att drabbas av läckage!
    Har lagt märke till torkad kalk på ena kortsidan, men tänkte att det förmodligen har runnit när jag har lyft på locket..
    För ett par dagar sedan såg jag vatten där.
    Torkade bort och några minuter senare var det blött igen!
    Har tömt karet och är ganska säker på vart det läcker, silikonet i nedre hörnan.




    Ser inte så bra ut.




    Dåligt monterat eller så har det rört sig på märkligt sätt!

    Jag ser inget annat alternativ än att plocka isär hela karet och silikona om tyvärr.
    Alternativet är att lägga på silikon och se glad ut känns sädär.., 450L vatten i vardagsrummet vill jag inte riskera..
    Vad hade ni gjort?






























  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Ur min synvinkel hade jag sålt det som terrarium. Sedan använt pengarna samt lagt till mellanskillnad och köpt nyare begagnat eller helt nytt.
    Jag hade aldrig tagit isär och limmat om med tanke på välvd framruta och limmade tvärstag i glas. Jag hade varit skraj för spänningar efter återmontering.
    Sätt pengarna du får lägga i mellan till annat akvarium i förhållande till jobbat att laga det du har...och i värsta tänkbara...jobbet med försäkringsbolag och renovering av vardagsrum ifall det skulle spricka.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13124

      #3
      Jag skulle skära ner det och limma om det, kostar en spottstyver MEN du måste kunna limma annars skulle jag inte ge mig på det.... Det är inte svårt men man måste göra rent noga från fett och sen inte pressa ihop fogarna, för de ska vara ganska tjocka gör att vara starka.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • RickardN
        • April 2020
        • 83

        #4
        Det tog lite längre än tänkt.., men nu är det igång igen!
        Senast redigerad av RickardN; 18 June 2020, 22:57.

        Kommentar

        • Selafiel
          • June 2020
          • 137

          #5
          Hur löste du problemet?

          Kommentar

          • RickardN
            • April 2020
            • 83

            #6
            Ursprungligen postat av Selafiel
            Hur löste du problemet?
            Plocka isär, rengöra, limma ihop från grunden.

            Kommentar

            Arbetssätt...