Belysning erfarenhet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nnyman
    • December 2019
    • 34

    Belysning erfarenhet

    Hej, letar ny belysning till ett av tankarna (125cm)

    har kollat lite på lumax, en plant och en sun, vilket kommer sluta på runt 3k utan kontroller, såg någon här som hade likadan setup och det såg riktigt bra ut.

    men har även kollat på fluval plant 3.0, men är det någon som har erfarenhet av den? Kostar runt 3k där med men då får man appen gratis och kan kontrollera dygnsrytmen genom den ist.

    eller har ni andra tips på schyst belysning? Har lite växter och vill att dom ska må bra och få rätt belysning vill helst att det ska finnas som tillval att man kan ställa dygnsrytmen...

    har beslutsångest delux

    mvh
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11217

    #2
    Tyvärr ingen erfarenhet men in den prisklassen borde alla vara väldigt bra. Har precis satt i en till ledramp i mitt Juwel 450 kar och är supernöjd. Jag valde bort styrningen som kostade extra där och växterna funkar ändå.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      #3
      Vilken lösning valde du? Jag är själv inne på att köpa Fluval Plant 3.0 och skulle gärna höra om du är nöjd med den, om du nu inte valde Lumax vill säga.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #4
        Jag tror nog man blir nöjd med fluval 3.0, eftersom du kan komponera ljuset hur du vill, och det är oftast ljusspectrat man är missnöjd med.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6054

          #5
          Tack!

          Kommentar

          Arbetssätt...