Bottenfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ingvarp
    • April 2003
    • 2

    Bottenfilter

    Nu sticker jag ut hakan här! Vill bara säga att mitt akvarium med bottenfilter från Åled fyller 8 år. Funkar perfekt, många fiskar som hänger med sedan starten.

    Mvh Ingvar P.
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Tror inte du sticker ut hakan. Det är en filterteknik som diskuterats ofta och även ljudligt. Har själv aldrig haft det, och kanske inget jag skulle vilja ha heller. Många säger att det är skräp. Många säger att det är bra, men ändå sällan man ser akvarier med just bottenfilter.
    Ditt akvarium ser väldigt välmående ut, även efter 8 år. Tror nog att bottenfilter fungerar bra. Ditt och Åleds akvarier är ju ett bevis. Kul att du gör inlägg här på Zoopet. Gärna fler

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13120

      #3
      Anledningen att jag valt bort bottenfilter är att jag blir låst i valet av bottensubstrat, jag vill ha finkornig sand och det funkar inte med bottenfilter och att växter inte uppskattar cirkulation vid rötterna och att det blir en uppbyggnad av smuts, samt att jag inte vill slamsuga min botten. Men det står ju helt klart att det är biologisk effektivt eftersom man kanske har typ 30L substrat i botten som fungerar som filtermedia...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      Arbetssätt...